MTBlog.dk

Hvor svært kan det være?

Posted in 29", Brok, Cykler, MTB, Udstyr by Søren Svendsen on 6. april 2015

T-boy er nede

ADVARSEL .. dette indlæg indeholder helt urimeligt meget brok!

Da jeg for mange år siden kørte motorcykel havde jeg rigtig mange dårlige værkstedsoplevelser. Det stoppede først da jeg købte en BMW og begyndte at bruge det værksted som også servicerede Rigspolitiets motorcykler .. der var ikke plads til fejl. Med cyklerne kan jeg lave det meste selv, men de gange der har været brug for et værksted har jeg selvfølgelig belært af motorcykelerfaringerne, valgt et kvalitetsværksted .. har jeg troet. Dyre cykler og kendte kunder må borge for kvaliteten, men nej!

Inden jeg lånte Bos Dizzy til Highball’en kørte den med en Recon Gold. Billig gaffel med en fin funktion, indtil den desværre sank helt sammen og måtte på operationsbordet. Et besøg hos et Københavnsk kultværksted fik den på højkant .. men slet ikke i sin tidligere form! Et par andre mindre heldige reparationer samme sted gjorde udslaget, jeg skiftede til et top-pro-sted .. virkelig dyre cykler, fine kunder, Mavic certificeret, klub-rabat, osv. De fik Recon’en i topform igen, så da det var galt med min Fox gaffel, som jeg eller plejer at sende til TFTuned i England, fik de også den i behandling. Umiddelbart helt OK.

Den omtalte Fox gaffel synes jeg efterhånden manglede lidt vandring, så den røg til værkstedet igen. Ny service, det hjalp ikke så den røg umiddelbart efter til TFTuned. Vel hjemme igen er den i topform med fuld vandring, årsag: for meget olie i luftkammeret! Ved nærmere eftertanke har den faktisk manglet vandring siden den første service på top-pro-værkstedet! Der skal være 5 ml olie i luftkammeret, udelukkende for at smøre .. hvor svært kan det være at måle?

Nu står jeg og er på vej til Mallorca og opdager at T-boys kassettebody er slidt. Det plejer de at ordne på top-pro-værkstedet men da det dårligt kan nåes og min ven brandmanden har en body liggende, beslutter jeg at skifte den selv. Body’en er helt sikkert nedslidt fordi jeg i næsten et år kørte med en skæv aksel, hvilket samme værksted ikke opdagede hverken da de rettede hjulet efter et uheld eller da de senere skiftede body’en. Jeg opdagede det selv da det næsten ødelagde min tur i de sydfranske Alper. Nå, af med en slidte body .. fåckkk, den er ikke magen til! Der skal ikke meget research til at finde ud af at top-pro-værkstedet har sat en forkert body på! Det både løser og forklarer også hvorfor jeg har haft problemer med at kæden kører på geardroppet i højeste gear.

OK, nu tror jeg jeg har forstået det .. man skal lave alting selv! Og kan jeg ikke må jeg vist prøve det autoriserede værksted i de nordlige forstæder.

Jesper er klar til operation på sporet!

Reklamer

3 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Niels said, on 6. april 2015 at 16:22

    Må desværre give dig ret – sig endelig til hvis du finder et godt sted – Sidst jeg fik lavet min cykel for 4600,- (Brainservice + nye rammelejer) måtte jeg selv bruge en time efterfølgende på at rette deres fejl inden den kunne køre….

  2. René said, on 6. april 2015 at 17:47

    Jeg har fuldstændig samme oplevelser, jeg er også begyndt selv at fixe min cykel, desværre.
    Jeg har talt med flere af mine venner og de kan også alle sammen fortælle om ligende oplevelser 😦

  3. pskyum said, on 7. april 2015 at 16:41

    “ADVARSEL .. dette indlæg indeholder helt urimeligt meget brok!”

    Det er jo desværre ikke “urimeligt meget” når det er retfærdigt brok.
    Jeg har nogenlunde samme oplevelser i forbindelse med service af Fox shock og udskiftning af eger hos de lokale.
    Heldigvis har vi Youtube og nem tilgang til dele fra butikker over hele verden.


Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: