MTBlog.dk

Det passer ikke

Posted in Brok, Cykler, Træning by Søren Svendsen on 19. april 2010

Efter 3 måneder i sne og slud på den langbenede, min Blur LT2 med 140mm, kom Superlight’en frem i lyset og blev hevet rundt i skoven og på H12 rutefremvisningen i går.

Og det passer ikke, hverken det ene eller det andet ! For det første er Blur’en ikke ligeså “nimple” som Superlight’en. Man får godt nok nemt den fornemmelse når man drøner rundt på den, men når så man kommer op på Superlight’en, kan man godt mærke at det går lidt hurtigere .. det hele. Den er bare skarpere, og jeg tror det primært skyldes at krankboxen hænger en hel tomme lavere. Det gør så også at pedalerne knalder ind i stubbe og rødder, hvis man er et øjebliks uopmærksom.

Jeg flere gange forsøgt at begrave myten om at man bliver en bedre tekniker af at køre hardtail. Det gør man ikke .. for det andet. Michael Shumacher træner jo heller ikke til Formel 1 i en Skoda ! Faktisk er det nok den anden vej rundt. På søndagens tur oplevede jeg efter en længere periode på den langbenede, at jeg smed Superlight’en ned af ting som jeg ikke har gjort tidligere. Den sikkerhed en cykel med lang vandring giver nedad og over forhindringer, giver en tryghed og teknik som umiddelbart kan overføres og bruges når man sidder på en en mindre kapabel cykel.

Tagged with: , ,

11 kommentarer

Subscribe to comments with RSS.

  1. Konen said, on 19. april 2010 at 14:03

    Hvis jeg skal blive ved med at læse denne her blog, så skal du skrue lidt ned for nørdningen – jeg blev koblet totalt af i de første 3 linjer. Indenrigsministeren

  2. Søren Svendsen said, on 19. april 2010 at 14:05

    Så må du til at høre efter ved spisebordet 😉

  3. Jørgen said, on 19. april 2010 at 18:57

    Superblog – men et bette link til et par af de mest nørdede begreber og til billeder af dine bikes og lign. – det er bestemt ikke af vejen.

  4. Søren Svendsen said, on 19. april 2010 at 19:17

    Tak ! Ja, det er lidt nørdet 😉
    Der er lidt info om cyklerne i højre side under “Mine cykler”. Og ellers er der links til dem i det forrige indlæg.

  5. Thomas brandmand said, on 21. april 2010 at 18:48

    Super fed blog, og det kan jo aldrig blive for nørdet..
    Er blevet helt i tvivl om min gamle LT skal skiftes til LT2 eller en Nickel,
    alle de beslutninger ak!

    • Søren Svendsen said, on 21. april 2010 at 21:01

      Ja, det er svært 😉
      Jeg synes den nye Nickel er lidt for tung, stellet vejer mere end BLT stellet ! Så mon ikke man skal vente på en anorektisk caboing udgave ?
      Forøvrigt er jeg ved at vænne mig til at have 2 cykler og så komplimenterer Superlight’en og Blur LT2’eren hinanden rigtig fint !

      • Thomas brandmand said, on 22. april 2010 at 12:13

        Du har da afklaret en ting for mig, jeg var i tvivl om jeg skulle ha’ en Superlight bla.pga. singlepivot’en på Superlight’en, men med den frigang den har går det nok ikke.
        Jeg vil skifte LT’en bla. fordi jeg som så mange andre end mig er træt af knirken fra de 2 pivoter, under krankboksen, ikke at smøring 2-3 gange om året er en hindring, men mere fordi jeg føler, at jeg måske har købt den en str. for lille, den virker lige kort nok når den får høvl nedaf i alperne.
        Det er også vægten på Nickel, jeg ikke er helt begejstret for, ned i vandring og op i vægt, hænger ikke helt samme.
        Så det ender nok med en LT2’er eller en “plastic” Nickel :0)
        P.S. Hils Lasse fra brandmanden og kaptajnen(det lyder sgu næsten kinky).

      • Søren Svendsen said, on 22. april 2010 at 12:20

        Sjovt nok har Santa Cruz hævet boxen endnu en smule på Nickel og Butcher ! Måske er det at overdrive ?
        Jeg hilser Lasse .. og ser om han bliver rød i hovedet 😉


Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

%d bloggers like this: